Tuesday, March 29, 2011

ribut melanda alor star




smlm ptg aku balik ofis awal kul 5 ptg, amik budak tecik yg nakal tu pastu trus shoot balik..sampai umah kul 5.35, ttup2 pintu kete terus naim report yg seluar kafa dia koyak sbb ada budak tolak dia ms rehat kat kantin, mama pun dengar penuh minat...x marah2 sgt..(mood baik kot, hehehehehe)naim pun amik kesempatan dgn menginform yg papa dah marah tgk baju kotor n seluar koyak.....cam besa, aku membuat laundry setiap ari and masak nasi..tunggu asben balik beli lauk (wakaka sbb tu dlm blog ni x de entry memasak, sbb aku cuma masak nasi je-alasan ialah sbb dapur x best semua peralatan memasak adalah dlm kotak,tunggu umah baru siap baru berkobar2 nak masak cam selalu, tp yg sebenarnya hang tu pemalas nurul oi..)

dalam kul 6 ptg, asben pun balik umah, parking moto borak2 ngan mak...tetiba dia cam kalut berlari balik umah (pakai singlet n towel je):

asben : ni mama ada pokok tumbang depan umah tu

aku : ha nape, abg kalut2 ni nak p tgk ke?

asben : ha lah nak pi lah ni

aku : ish sibuk betul, ni dgn angin ribut ngan pokok tumbang satgi pokok tu tumbang kena kat abg plak, kami ni camne (kan aku dah stat membebel)

asben : tak lah, abang nak gi toilet ni (smbil betul2kan towel, tp kat tgn dok pegang track-ala nak pi tukaq kat umah mak lah tu)

smpailah kul 7.30 barulah asben balik n infom ada org bawah pokok yg tumbang tu, teruk gak lah injured dia n aku spt biasa x de perasaan pun (truk kan mentang2lah x jadi kat kaum klorga aku...ish ish ish....) aku dok ingat pokok besa2 je yg tumbang rupa2nya pokok besar yg betul2 depan jalan besar kat umah tue, tu pun pagi td bukak fb sepupu, dia berada kat tempat kejadian dan snap pic tu...gerun tul

1 comment:

  1. ehem!..ehem!!..gerun nengok pokok tumbang tuhh..

    p/s: pesanan utk mjadi blogger cam aku..ahakz!xyah wat entri panjang lebaq...buat cam aku tuh..selit gambaq sket, entri pon sket jaa..hahahaa...

    ReplyDelete