Tuesday, March 15, 2011

bertatih dan menjadi hulk...




malam semalam @8/3/2011 azra telah berjaya menapak dua langkah....heheeh comel sangat...tp kali ni dia gelak mengekek2 dpat melangkah lau tak meraung2 macam kan dirotan2...heheheheh tulah sedap didukung je...as her bro n sis dulu2 umo setahun je mmg dah laju je kaki ngan mulut tu cam bertih berckp2 tp azra yg bleh faham apa dia cakap ialah bas, car, bak (lau dia minta menda siap ngan tangan2 lagi disua2kan kat org minta mende), buah (dia sebut bu...................ahhhhhhhhhhhhhhh sampai terbatuk2 lah menarik bunyi buah tu ngan pak dah man (anak paksu yg bongsu) dia panggey..mannnnnnnnnnnnnn (panjang sbb dia menjerit2 panggil)hehehehehe. kalau tok abah (ayah pengasuh dia) bagi bunga abis dihidu bunga tu ngan hidung kembang kempis konon2 wangilah tu...
n pagi semalam jugalah aku telah menjadi hulk...ni sbb arisa telah mencabar tahap kesabaran aku ..dia ni pagi2 mmg hobi dia menangis, bangun pagi mama x de kat sebelah nangis, suruh mandi pun nak nangis...ari cuti ni dia ada latihan bola jaring...yg sekolah dia pun satu masa ni lah nak berlatih bagainya satu hal mak pak nak kena p anta p amik setakat 1 jam je pun, lau ofis aku sebelah padang tu takpelah jugak ni punyalah byk trafik light nak kena tempoh...baru nak jupe padang tu...ish..ish..ish...dah lah nangis pagi2 ckp air sejuklah (eee aku tgh masak air lah ni, takkan lah dan2 tu air tu bleh panas) takpe sabar lagi...sekali dah mandi nangis lagi sbb baju yg aku siapkan tak memenuhi kriteria dia...kali ni mmg aku sudah bertukar menjadi mak tiri...apa ko ingat ko tu artis ke nak gi padang berlatih sukan pun nak melawa2 kang kotor baju tu aku juga yg menyentalnyer..penat tau...abis semua baju dia dlm drawer aku kuarkan masuk dlm beg plastik, siap baju yg nak dipakai pun aku rentap...x guna dah ko merayu2 ampun maaf...ha tau pun insaf..siap aku tazkirah lagi..hah anak orang susah pakai je baju apa pun koyak ke kepam ke pakai je x de halnyer yg ko tu ingat ko tu anak raja ke? habis satu rumah aku selerakkan barang dia geram betul...x pasal2 umah cam kena tsunami...tersenyap isi rumah tu yg kedengaran hanyalah tazkirah aku (byklah tazkirah, bebelan sebenarnya) ngan tangisan arisa..dia mmg budak mengada2 aku kalau nakal x pe lagi bleh terima lau ngada2 yg aku x tahan...huh padan muka elok2 aku nak anto pastu tgk dia praktis langsung sentap...papa lah anta.. tau insaf pakai je baju yg aku siapkan...arisa lau arisa baca blog mama ni bila besar nanti ingatlah mama beli baju2 arisa tu bkn ngan air liur tau...penat ni keje siang malam ari cuti pun keje smpai arisa sendiri komplen suruh gi keje tmpat lain sbb ari cuti pun mama keje kan...tu semua mama buat utk anak2 mama jugak tau, bukan utk mama...tp arisa betul2 bagi mama marah ari tu....apa pun yang mama buat mama sayang anak2 mama ok...mama minta maaf sbb sangat2 kasar kat kakak pagi tu...tp mama betul2 dah hilang sabar...

No comments:

Post a Comment