Wednesday, March 30, 2011

hal anak-anak lagi...

mlm td ms dok iron baju, naim kuarkan singlet dia yg lama dia x pakai (adalah dlm 2 minggu pertama sekolah je pakai, pastu x pakai dah sbb naik ruam panas agaknya). naim : mama abg nak pakai lah singlet ni esok p sekolah, wat pe mama beli tp x pakai2 kan . mama : ok pakailah abang naim : ok, tq esok abg pakai tetiba arisa mencelah plak arisa : mama, nanti arisa besar darjah 1 boleh mama beli kat arisa camtu jugak tp budak pompuan punyalah aku dah tersenyum je ms dia ckp camtu arisa : sambil gelak2 (muka dia comel sgt masa gelak tu) ialah mama beli yg ada flower2 yg ada gambar budak pompuan...heheheheheh bukan cam mama punya yg besar tu tau, nanti org ckp apalah budak kecik ni dah boleh bagi baby minum susu pulak kalau mama beli yg mcm mama mama : (aku dah gelak besar dah masa ni sbb terkenangkan dah besar rupanya anak aku ni, dulu kecik je baby...cam terharu pun ada) naim :apa ni mama?gelak2 ngan arisa abg tak tau apa pun ceritalah.. arisa : ni cerita org pompuan je lah abang.. di saat tulah aku sedar yg anak pompuan aku ni mkin membesar dan faham apa yg berlaku kat keliling dia....tu citer si arisa ni plak pasal naim...bangun tido pagi tadi dia ngadu sakit perut, sakit sgt..mmg tgh mlm tu dia ada bangunkan aku sbb perut dia sakit aku ni mmg sayang nak buka mata suruh dia gi toilet, kuar toilet tu dia ckp bukan dia nak buang air pun dia kencing je..so aku pun suruh dia smbung tido lagi...bangun pagi ni sungguh2 dia nangis sbb sakit, so aku pun sapulah minyak panas n mentioned takyah gi skolah lah pagi ni mama gi anta klinik terus..ok sambil menyapu air mata dia n mengagahkan diri turun katil n tgk tv...dah abis semayang bagainya aku pun ngintai lah si naim ni, aik cam sihat dan cerdas je dan sempat lagi nyakat arisa...so aku pun korek lagi rahsia.. mama : abg ari ni kat sklah ada apa? naim : ari ni ada pjk tp tak gi padang sbb hujan mama : oo ye ke, lagi ari ni ada subjek apa? naim : ala mama ni kan abg dah susun buku ikut jadual mlm tadi mama : aa yea la, abang betul2 ke sakit ni sbb lau tipu Dr boleh tau tau naim : sakit ni mama...pstu dia senyum2 kambing mcm menyembunyikan sesuatu mama : abg ckp betul2 ngan mama ni nape yg x nak gi sekolah? naim :ari ni ada agama, pastu ustazah tu tonyoh muka abg ngan kapur lau abg x leh jawab soalan n baca arab n baca quran... mama : oo sebab tu, takpelah abg gi mandi tau mama anta p sekolah satgi mama p jupe cikgu abg naim:tp perut abg sakit ni mama mama :cepat mandi satgi abis sekolah mama bw gi klinik,pagi2 buta ni mana ada klinik bukak Dlm perjalanan ke skolah.... naim : mama x yah jupe cikgu lah sbb dah x bleh masuk dah ni dah lambat loceng dah bunyi pun mama : ok mama x jupe lah (siap2 salam cium bagainya aku pun parking kete agak jauh dr pagar sekolah...agak2 dia x nampak lor) aku pun jupe lah cikgu kelas dia n explain yg dia trauma nak masuk kelas agama, tp secara berhemahlah n tak salahkan cikgu tu ialah aku yg 3 org anak ni pun tension cam apa je ni dia nak ajar satu kelas tu kelas naim je camne kelas2 lain plak tu...so cikgu pun ckp x pelah saya akan ckap ngan ustazah dia ....cikgu siap mentioned kelas dia tu byk hero tulah gamaknya cikgu2 byk tension mengajor kelas tu...alahai abang naim oi tu baru darjah satu, blum 2, 3....nakal2 ni ikut sapelah agaknya?????

No comments:

Post a Comment