Tuesday, April 12, 2011

makan secara sihat....




semenjak 2, 3 bulan ni aku asyik lah kena leter ngan timbalan..sbb aku suka mkn nasi lemak tiap2 pagi...(x bleh lah lau bfast menda lain sbb rasa cam x bfast je) ari2 dia leterkan aku..awak ni mkn nasi lemak lagi, jap lg lunch mkn nasi lagi..aku ni mmg pemakan nasi yg byk orangnya walaupun bdn kecik, p timbang smlm x smapi pun 50kg...hua hua hua..

ari tu tegur lg aku mkn durian x berenti2 (3 ari berturut2 tu)durian uols...nak tolak ke...oo nikmat dunia tu ooo rugi x mkn. dia suh aku gi cek kolestrol aku ni ntah2 tinggi (boleh jadi gak kan...aku dok sedap2 mkn tetiba kang kolestrol tinggi...takut gak)

so smlm aku ngan pn aina, najmudin pun bfast lah menda ni, tp aku x mencapai kriteria sbb BMI aku adalah 21 yg digalakkan mkn cereal ni ialah org yg BMI dia 23 dan ke atas...ni mkn kul 8 pagi, pastu miting plak mkn capati (tgk sihat kan aku ode capati tau, selalu nasi lomak gak aku ode) mkn capati kul 11 pagi, pastu lunch mkn sayur je tau. tapikan smpai ke ptg aku rasa seeh je perut ni rasa kenyang...je smapailah kul 7.30 mlm perut aku dah ngrok ngerek ngrok ngrek bunyi..lapo lah tu..dinner mkn nasi satu senduk je..smbil meratah ayam 3 potong...(gamba dinner x snap x seshuai sbb mkn ngan MIL satgi dia kata apa ke pesen menantu aku ni nak mkn amik2 gamba bagainya..wakaka)

1 comment:

  1. untunglah hang makan apa pun tak naik, lebih baik makan ja nasik lemak hari2...aku ni makan nasi 2 hari sekali pun tak turun-turun berat ni..lemak tepu ka apa aku pun tatau...kdg rasa frust ja mcm nak makan nasi sehari 3x ja..

    ReplyDelete