Thursday, October 7, 2010

my marathon update bout my pride n joy...

Hanna : dah kuar 2 gigi yg sgt kecik...comey sangat...sangat suka dengar lagu iklan TV3, nanti upload video dia masa tgk iklan tu...juga suka tgk barney..dibo..n jim jam n sunny...hanna masih meniarap dan kuat angkat tangan cam nak merangkak... myb badan dia x ringan so dia lagi laju meniarap...(cam awal2 ckp ari tu...hanna byk ikut abg naim, naim pun meniarap je, pastu duduk terus jalan, arisa ada step merangkak...tu nmpak sgt dia sorang yg berprosedur...ahaksss)

Arisa : masih byk songel, suka bagi mama jd tarzan n hulk...(masih berperasaan dia sorang adik, walaupun bleh trima hakikat hanna ada) tp dia pandai amik hati kita, balik je sekolah trus masuk baju kotor dlm laundry basket n minta permission nak kua main @ tgk tv, siap2 baju nak gi taska for tomorrow...without me have to bebelling...(ayat apa ni? hentam jelah)dah pandai tulis nama sendiri (sian dia agak slow dr naim sbb x abis blajar membaca ngan teacher sakinah,bila mama ajar, dia yg ajar mama...so mama kenalah pencen jd cikgu dia) n pandai melukis apa yg diimiginasikan (amboi ayat...cam hang sorang je lah ada anak yg pandai, suka hati akulah kan...anak aku....) arisa x suka makan nasi dgn kadar yg sepatutnya...dia mkn nasi adalah dlam 2 suap plg byk...(mmm aku pun camtu gak masa kecik2 mak cakap...so kemana tumpahnya kuah lau x ke nasi...)x pelah asalkan sihat...lg satu dia sgtlah feminim plak skunk ni, suka nak cantik2 nak ikat2 toncet, nak berbedak, nak berminyak wangi...pastu semalam (6/10/2010) dia demand nak suh tembak telinga dia, sbb nak pakai subang...(ya ampun, aku dolu2 x pernah pun camtu seingat aku mak aku yg bw aku p kedai cina tindik telinga, x de pun aku demand2, pastu pakai subang sat sangat..smpai skunklah tinger aku ni kosong je...tu tatau arisa ikut sape suka melawa)...

Naim : skunk pandai melawan mama....tp kadang2 dia jd sensitif...ahaks...tgk citer apatah kat tv, ada mak kena halau ngan anak dr umah...dia bleh menangis n peluk aku siap cakap nanti abang pukul perempuan yg halau mama kat umah abg..(perempuan? haaaa bini dialah tu kot) abg tendang dia...abg cam biasa byk main tp apapun bila malam mesti nak tgk gak buku, nak baca ke, tulis ke lukis ke apa2lah...tp dia mmg sangat boleh diharapkan,pagi2 stat kete n bw beg masuk dlm kete, tp mesti gaduh ngan arisa berebut nak duduk depan...(padan muka dua2 kena duduk belakang....)

haaa penatkan jadi aku melayan karenah 3 orang budak yg semakin membesar...tp sronok...lg sronok lau dlm kete otw gi ofis..kami 3 beranak akan melalak2 menyanyi ikut radio ...best ni naim n arisa bleh nyanyi apa2 lagu yg on air, kadang2 aku pun tatau lagu apa...(HOT.fm n Hits. fm - ni naim suka masa nak cakap GOTHCHA...)

No comments:

Post a Comment