Tuesday, April 20, 2010

my girl.....finally arrived to see us..Nur Azra Raihanna


Sorry for really2 late updating my own blog........really2 bz...like a bee...(sebenarnya i'm not the kind of person who's good in writting sbb tu tak jadi penulis)ehehhehe
Ok... 1 feb 2010 (Isnin) adalah hari yg sgt2 sakit bagi aku, tapi gagah juga gi ofis....balik umah smpai ke mlm mmg x larat.....pastu mesej kat ofis nak minta cuti 2 feb nak rest kat umah....malam tu mmg sakit...@ 2 feb early in d morning husband bawak gi spital sbb darah dah kua...tp Dr cek jalan baru 1 cm dia suh balik n dtg balik kul 1 tghari...so balik lah umah, mkn nasi lauk kari (mkn smbil tido n tgk tv) malasnye aku nak gi spital nanti cek jalan lagi, tunggu jelah air ketuban pecah, tapi aku sangatlah tidak tahan.....husband pun dah ckp kat baby, adik kua lah ari ni yea, sian kat mama dok sakit je....kul 2.30 baru gi spital, Dr cek jalan baru 4 cm....Dr tu kesian kot tgk aku :-
Dr : Awak nak bersalin ke?
Aku : aa nak lah tak larat dah ni
Dr : Oklah bersalin jelah kan lagi pun dah 38 minggu lebih, nanti saya pecahkan air ketuban
Aku :(dlm hati ....yea....yea.....)

Kul 4.00 ptg air ketuban pun dipecahkan n trus gi labor room


Staff nurse n midwife sangatlah baik n terlampau baik (aku sebenarnya x confident nak salin kat spital alor star ni, mcm2 kes dok dengar, tapi dr pengalaman sendiri ianya tidaklah seperti yg digambarkan)...Ok ready kul 8.15 malam .....Nur Azra Raihanna pun selamat dilahirkan dgn berat 2.94 (kecik je x cam kakak arisa, Hanna byk ikut abang)...Kul 10.30 mlm warded.....Baby tido ngan lena....


@ 3 feb 2010 kul 10.00 pagi dah bleh balik umah....yea...alamak bermulalah hari berpantang selama 44 hari (ngerinya.....malas nak berpantang sebenarnya...ish...byk pantang larang...tp utk kebaikankan lagi2 mak aku adalah berdarah jawa....arrr lagilah seksa)

1 comment:

  1. heheh aku baru nak baca blog hang ni, apa ni, 4 thn sekali baru update, updatelah tiap2 hari, baru blh tau perkembangan :)

    ReplyDelete