Thursday, January 28, 2010

Wake Up Call

Kul 1.00 pagi tadi, perut aku amatlah memulas2 dan rasa nak kencing...tapi sayang nak buka mata punya pasal ku tahan ...jebat. Sampailah kul 4 pagi mmg x leh tahan, tu pun lepas angin kus2 dok kuar x henti2...skali masuk je toilet...aduh...sakit bangat perut ni...dhirea lah plak, 2 x plak tu...abis2 je terus perut rasa mengeras semacam (cam contraction pun ada) x pe tahan lagi, last2 x leh tahan smpai kul 5.15, mandi dulu n kejut husband...tapi sebenarnya abg dah bangun pun masa aku dok wat aksi mcm2 sbb tak selesa nak tido..pas je abg mandi trus bw gi hospital, tapi ms otw nak g spital, rasa ok dah...cam nak ckp je abang.....jom kita balik, nurul ok dah ni tp muka abang amatlah serius (panik kot)...diam jelah. Sampai kat spital, cam biasa nak cek jalan, ngeri.....pastu Dr tu bleh plak wat lawak, aa ada contraction ni tp jalan x bukak...pastu siap bleh ckp kat baby, aa takpe2 marah uncle, uncle kacau....nasiblah ala2 adik2 gitu Dr tu pun...kesimpulannya mayb sbb aku cirit2 tadi kot, so aku nak balik boleh? memula Dr nak pantau dulu, tapi aku ckp dah ok, blehlah balik...
Smpai umah kul 7.30 naim n arisa dah bangun tido n nangis...sambil peluk aku....mama, mama ok ke, mana baby...heheeh lawak tul....takde baby lah baby nak dok dlm perut mama lagi..siap2 pastu gi ofis, naim n arisa cuti ari ni.
mmmm baby kali ni memang dok rasa sakit je sblm kuar, masa naim dulu...malam tu sakit pagi dah kua, arisa plak 2 hari sakit pastu dia kua lah, baby ni cam dok sakit berhari2....
Dr. suh datang spital balik 3 feb ni nak cek lau tak deliver lagi...appointmen kat klinik bakar bata pun 3 feb...
dok kat ofis pun, x selesa sangat, perut asyik mengeras je n tanda2 pun dah turun sikit....

No comments:

Post a Comment