Tuesday, July 31, 2012

dah 11 ramadhan pun...

semalam aku cuti sbb nak byk urusan nak settle, nak renew roadtax ngan insurans Viva....wah for the 1st time aku suksess buat semua sendiri tanpa bantuan asben...n membawa pulak budak comel busuk masam ni...jadilah teman p merata...keluar dr umah kul 9.30 pagi n p sekolah beli t-shirt sukan arisa (dah kena sopak ngan spender si naim, direndamnya sekali sebaldi ngan baju putih)...masa gi sekolah tu elok2 je loceng rehat bunyi...budak2 punya serbu koperasi tu..mcm kan serbu kantin...beli pemadam lah beli pensil lah...adik tersepit kat tengah2 ...sian dia, minta tolong si abg keluarkan..dah settle kat sekolah p bank plak amik gaji...pastu gi maybank nak renew insurans, selalu cepat..tp pagi tu akak yg dok buat selalu tu ada client yg tgh amukan...tp respeklah akak tu bleh cool lagi...aku tgk mamat ni cam tak faham2 apa yg akak tu dok explainkan ...ko dah amik insuran pastu ada tunggakan 6 bulan..datang amuk amukan kat bank dengan harapan bank bagi balik duit ko...dah tentu tentulah bank potong sbb ko x bayar 6 bulan...gamaknya tak tahan kot...last2 akak tu ckp okaylah dik...akak ada client ni (sambil merefer kepada aku...heheheheh aku pulak), so settled kat bank p jupe weeda plak nak bagi balik kain2 cotton pasang...(aku rembat selai, diana rembat selai)..borak2 gitu gini lebih kurang...pastu nak gerak balik, asben tipon pulak....nak gi mbas nak tukar nama kat bil cukai pintu, so jupe kat jln pegawai tukar beg anak2...tgk jam awal lagi baru 12.15...so gerak gi jakel nak belikan kain kat mummy, mak tok n tok abah budak bushuk masham ni...dok kat dalam tu...adik membuang pulak...nasiblah ada toilet tp adik x pakai pamperslah ...bertahan tau dik smpai umah yea...kul 1.20 baru kua gi sekolah nak anta beg kafa abang n kakak...mmmmm nampak2 je aku yang amik lagi2 ada adik dlm kete terus x mo p kafa..okaylah kita balik umah reramai yea...smpai umah bebudak mandi n buat susu kat adik terus tido...ngan mama sekali...abang n kakak siapkan kerja sekolah sbb nak main pop2 malam ni...ari tu berbuka dgn ayam masak halia n telur goreng dadar ngan sosej....n sahur pun panaskan lauk tu juga...petang n nak wat sotong blackpepper n ikan goreng cicah tempoyak slurppppp oh lupa petang ni beriftar di rumah MIL......

No comments:

Post a Comment