Sunday, May 15, 2011

aku dah x de jiwa.....

ntahlah aku rasa cam nak berenti keje je dok umah jaga anak...aku nak jual umah kat puchong tu settle semua utang2 pastu benti keje..jaga anak2, nak tgk dorang membesar depan aku, nak uruskan semua hal2 dorang ngan teratur..mmglah dorang dah berdikari sgt ngan umo naim 7 thn n arisa 6 thn..mmg dorang buat semua sendiri..bangun tido, mandi siap pakai baju sekolah, naim tlg masukkan beg2 semua dlm kete siap start kete lagi...kadang2 rasa besalah je kat dorang bila balik umah kul 6, dorang dah balik dr sekolah, siap p mengaji n main2 pastu mlm nak tgk kan skollwork dorang lagi bila dah tido...mmg rasa sedey n bersalah sgt2 sbb x dpt nak betul2 jaga dorang...azra pun dah pandai nangis plak bila anta kat mimi..mmm tp lau aku ckp kat mak aku nak benti keje mesti dia marah...aku dah x de jiwa kat ofis ni byk keje aku hang n pending......jiwa aku sudah ilang utk dok kat ofis ni...jiwa aku nak anak2 aku je...jiwa oh jiwa..asben pun x suka lau aku benti keje...

5 comments:

  1. aku pun kalau ada pilihan nak berenti kerja, sbb aku rasa life aku skrg ni tak bermakna tambah dok berjauhan dari anak2 dan suami...rasa bersalah sgt pd anak2...minta tukar pun x dpt2...mood nak kerja pun tak da...tp tu la klu x keja tak cukup pulak nak survive..aku faham perasaan sbb aku pun sdg melaluinya..malah aku lagi teruk sbb sebulan 1-2 kali ja balik jenguk anak2..laki pulak jumpa 1x sebulan...

    ReplyDelete
  2. tulah kan atie, bila fikir2 kang lau benti x bleh plak nak bg apa yg anak2 nak mmg betul2 keperluan je lah kehendak maybe x dptlah tp hang lagi kesian kan camtuh jauh dok ngan laki n anak2..b strong..

    ReplyDelete
  3. fikir buruk baik dulu sblm berenti tau...tapi akak pun terpk cam korang jugak sebenarnye hehehe

    ReplyDelete
  4. nurul, fikir baek2 ye? mmg kite sbg mak nih kalo bole mmg nk membesarkn anak dpn mata kite sendri...tp zaman skrg nih kalo sorang je bekerja, mmg berat babe...at least kalo kite membantu, ringan sket beban suami tuh...insyaAllah, jom kite sama2 berdoa yg terbaek buat family kite....

    ReplyDelete
  5. aku pun sedang rasa apa yang hang rasa Nurul..jiwa aku pun dah tak ada kat opis..dpt lak bos cam serigala..bangun pagi ja aku menangis cam budak2 yang kena paksa pi sekolah..laki aku pun dah pening..tapi kalau berhenti mana cukup laki sorang ja kerja

    ReplyDelete